Czwartkowe spotkania Social Media
Cykliczne spotkania znane jako #Czwartki Social Media, to pomysł śląskiej agencji marketingowej Wunderteam. Odbywają się w kilku miastach polski, m.in. w katowickiej Strefie Centralnej. Ostatnie wydarzenie było wyjątkowe z uwagi na jego okrągłą 60. edycję, która zachęciła do owocnych dyskusji. Spotkanie rozpoczęła Joanna Jakubicka – certyfikowana Marketing Menagerka, która podpowiedziała jak sprawnie korzystać z AI, abyśmy dostali logiczne oraz wartościowe odpowiedzi.
Konkretne rozwiązanie
Analizowanie danych, tłumaczenia czy pomysły na czas wolny – te i wiele innych tematów możemy przetworzyć razem z Chatem GPT. Tylko jak uzyskać odpowiednie treści? Tworzenie skutecznych promptów – tak brzmiała prezentacja, która zawierała 8 elementów ich budowy.
Od czego zacząć?
1. Rola – określamy nasze stanowisko, np. student.
2. Kontekst – dokładnie określamy cel.
3. Zadanie faktyczne – konkretyzujemy, czego potrzebujemy, czy posta na Instagram, czy rozwiązania problemu, a może ofertę pracy?
4. Dane – tutaj istotne są słowa kluczowe, których użyjemy.
5. Forma odpowiedzi – czyli w jakiej formie ma zostać wygenerowana treść.
6. Wytyczne oraz przykłady – jeśli robimy posta na IG, możemy poprosić o emotikony.
7. Ograniczenia tekstu – ilość znaków, możemy podać przykład konkurencyjnej firmy.
8. Kryteria oceny – na czym nam zależy?
A przede wszystkim komunikat ma być konkretny i zwięzły, pamiętajmy by edytować prompt, zamiast tworzyć kolejny, gdyż taki zabieg zwiększa szanse poprawnej odpowiedzi.
Może jeszcze nie każdy wie, ale możemy również spersonalizować naszego chata, nadać mu ton wypowiedzi i wpisać kilka faktów o nas.
Jak karmić sztuczną inteligencję?
Podczas drugiej prelekcji podeszliśmy krytycznie do działań tworzonych przez AI. Artur Roguski (autor książki Zrozumieć social media) oraz Kamil Mirowski (15 lat doświadczenia w Digital Marketingu) potwierdzili, że aby dostać odpowiedzi rzetelne, adekwatne do naszych oczekiwań, musimy również chatu przekazywać takie informacje. Oczywistym jest też, że daleko mu do człowieka, ze względu na jego halucynacje, czyli wymyślanie treści.
Gdzie jest AI?
Wszędzie! I to dlatego internetowi twórcy go nienawidzą. Sztuczna inteligencja, tworząc obrazy wybiera elementy z wielu zdjęć, które składają się na jedną grafikę. Al nie jest zobligowane do podawania autorów, jeśli byłoby inaczej pod zdjęciem mielibyśmy 50 stron, zawierających wszystkich autorów.
Technologia coraz szybciej się rozrasta i nas otacza. Nawet Netflix używa sztucznej inteligencji, która tworzy szaty graficzne oraz precyzuje jakie filmy są najchętniej oglądane przez użytkowników, co wiąże się z doborem scenariusza, adekwatnego do naszych preferencji serialowych.
A Ty używasz AI?
Przed skorzystaniem z chatu zastanów się czy nie oszukujesz samego siebie, czy nie odbierasz sobie możliwości pobudzenia kreatywności.
Jedyne czego możemy być pewni, to że ten artykuł nie został napisany przez AI ;).