KeywordsCon 2024 w pigułce

W sobotę 13 kwietnia 2024 roku uczestniczyliśmy w pierwszej edycji KeywordsCon zorganizowanym przez Keywords Studios oraz Sperasoft w Katowicach. Podczas konwentu odbyło się wiele różnych warsztatów, paneli dyskusyjnych, sesji treningowych oraz prezentacji dotykających tematyki branży oraz rynku gier wideo.

 

Wydarzenie rozpoczęło się wraz z odsłonięciem nowego posążka Beboka – gracza Szpiloka, którego można znaleźć przed samym wejściem do budynku studia przy ul. Zabrskiej 17. Chwilę po prezentacji tajemniczego stworka rozpoczął się panel otwierający event, na którym mogliśmy wysłuchać cennych porad na temat odnalezienia się na rynku gier oraz radzenia sobie z ewentualnymi trudnościami, jakie mogą pojawić się na drodze.

Keywords Studios zorganizowało w ramach wydarzenia kilka sesji praktycznych, mających na celu możliwość rozwoju umiejętności osób uczestniczących, dostarczenie im wskazówek oraz możliwość sprawdzenia przez nich swojej wiedzy. W sobotę odbyły się trzy sesje praktyczne – jedna dotycząca testowania językowego, druga dotycząca testowania gier oraz warsztat dla tych, którzy chcieliby popracować nad swoimi umiejętnościami miękkimi i nauczyć się ich odpowiedniego wykorzystania w branży.

Podczas konwentu, poza sesjami praktycznymi, odbyły się również prezentacje obejmujące tematykę modelowania 3D oraz efektów wizualnych. Pierwsza z prezentacji skupiła się na procesie tworzenia postaci 3D, a celem kolejnego panelu było pokazanie umacniającej się roli programu ZBrush w branży. Ostatni blok został natomiast poświęcony efektom wizualnym (VFX) i miał na celu pomóc osobom początkującym przy rozpoczęciu ich przygody z VFX. Uczestnicy forum mieli okazję otrzymać przydatne wskazówki dotyczące tematyki danej prezentacji oraz poznać kilka tajników programów, na których opierały się sesje.

Uczestnicy konwentu w czasie wolnym mogli przenieść się w czasie grając w klasyki gier komputerowych na starszych komputerach czy konsolach. Wśród gier w jakie mogli zagrać uczestnicy wydarzenia znalazły się takie tytuły jak Doom, Donkey Kong, Cywilizacja II czy klasyki z serii Mario. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Dodatkowo, w strefie rozrywki mogliśmy znaleźć stanowiska rozgrywki VR, symulatory gier wyścigowych oraz symulatory statków kosmicznych. Nie zabrakło również wspólnych sesji RPG oraz emocjonujących zawodów w Tekkena 8 czy bitwy na piankowe miecze, które dostarczyły uczestnikom niezapomnianych wrażeń i rozrywki.

KeywordsCon 2024 nie tylko przyniósł słuchaczom wiele okazji do inspiracji i rozrywki, ale także stworzył unikalne pole do rozwoju i poznania branży czy nawiązania nowych znajomości. Jest to wydarzenie, które z pewnością zasługuje na uwagę każdej osoby, która jest pasjonatem gier wideo.

Koło Naukowe "SIGMA"
Latest posts by Koło Naukowe "SIGMA" (see all)