Gaming to nauka i biznes czy styl życia i zabawa? – mgr Marcin Pałys gościem Naukowego UEspresso

Kolejna edycja Intel Extreme Masters Katowice za nami. Zmagania najlepszy drużyn na całym świecie w Counter-Strike 2 i Starcraft 2 śledziły setki tysięcy widzów – zarówno zgromadzonych w katowickim Spodku, jak również za pośrednictwem transmisji online. Choć pula nagród rok do roku rośnie i w tegorocznej edycji wspięła się na pułap miliona dolarów w CS2 i połowy tej kwoty w SC2 to – jak się okazuje – codzienne zarobki profesjonalnych graczy nie zawsze wyglądają aż tak spektakularnie.

Kto jeszcze i ile zarabia na branży growej? Czy e-sport może konkurować ze sportem tradycyjnym? Czym jest HUB Gamingowo-Technologiczny i kto znajdzie tam swoje miejsce? Na m.in. te pytania postaramy się znaleźć odpowiedź w rozmowie z asystentem w Katedrze Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach i event managerem w Polskim Związku Esportu, mgr. Marcinem Pałysem.

Posłuchajcie popularno-naukowej rozmowy z naszym gościem:

Pełną listę odcinków znajdziecie na popularnych platformach streamingowych:

oraz na stronie internetowej Uczelni.