IX Krajowa Konferencja Ogólnopolskiego Forum Mediów Akademickich- grudzień 2023

Tegoroczna konferencja organizowana przez Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich miała miejsce 1-2 grudnia 2023 roku w prestiżowym budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Podczas dwóch intensywnych dni konferencji uczestnicy mogli wziąć udział w wielu niezwykle inspirujących panelach z zakresu Mediów, a także PR-u oraz Marketingu- tegoroczne reprezentantki AS Radia; Katarzyna Braczyk, Julia Dittmann oraz Marta Kołuda; zdecydowały się brać udział w ścieżce PR & Marketing. 

W tracie wydarzenia nie zabrakło również wystąpień znanych polityków podkreślających wagę młodego pokolenia w przyszłości społeczeństwa europejskiego.

Czym jest OFMA?

OFMA to utworzona w 2015 roku platforma współpracy redakcji studenckich z całej Polski. Obecnie działa w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji” – jednego z największych programów edukacji ekonomicznej i finansowej w Europie. Funkcjonuje jako miejsce dyskusji na temat rozwoju mediów akademickich, gdzie studenci mogą doskonalić swoje kompetencje i umiejętności w obszarze mediów, dziennikarstwa, komunikacji i PR. 

Zrzeszając blisko 50 redakcji, tworzy projekty i wydarzenia skierowane do środowiska akademickiego.

Przebieg konferencji

Pierwszy dzień konferencji poświęcony był możliwościom mediów społecznościowych oraz wykorzystaniu ich w świecie finansów, ekonomii i polityki. Wieczornym przemówieniem Michał Polak, Wiceprezes Warszawskiego Instytutu Bankowego, uroczyście otworzył oficjalną część IX Krajowej Konferencji OFMA, następnie wysłuchaliśmy wystąpień Marka Dietla, Prezesa Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, Witolda Naturskiego, Dyrektora Biura Parlamentu Europejskiego w Polsce oraz Waldemara Zbytka, Prezesa Warszawskiego Instytutu Bankowości. Podczas wieczornych sesji FireChat Włodzimierz Kiciński, Wiceprezes Zarządu Związku Banków Polskich, poruszał kwestię edukacji ekonomicznej w erze TikToka. Swoimi przemyśleniami odnośnie edukacji europejskiej i ekonomicznej podzielił się z nami również Jerzy Buzek. Nad problematyką edukacji oraz świadomości europejskiej, szczególnie wśród młodych ludzi, pochylił się również Adam Bielan, który poruszał kwestię istoty głosu młodszej części społeczeństwa.

Drugiego dnia podczas ścieżki PR & Marketing mieliśmy szansę zgłębić tajniki powstawania popularnych reklam. Specjaliści VUFINDERS STUDIOS Melania Kulczycka i Piotr Tałaj wprowadzili nas w świat wirtualnej rzeczywistości. Podczas tego panelu mogliśmy poznać kulisy powstawania reklamy tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego, czy reklamy Veet. Podczas kolejnego wystąpienia, Wojtek Kardyś, Social Media Expert, poruszył niezwykle ważną problematykę w branży medialnej- wszechobecny scam w erze Social Media.

Wojtek Kardyś opowiedział również o potędze AI w Social Media i możliwościach jej rozwoju w najbliższych latach. Nie mogło zabraknąć również panelu poruszającego tematykę Public Relations. Na pytanie, czy PR w cyberprzestrzeni jest inny niż w realu odpowiedzieli nam Krzysztof Grad, Rud Pedersen Public Affairs Poland, Edyta Piaszczyk, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Marcin Mazur, ESET/Dagma. Podczas ścieżki Media, uczestnicy mogli wysłuchać wystąpień Mateusza Święcickiego Eleven Sports, Dawida Kowalczyka Radio Eska, Olgi Samsonowicz TVN24, Łukasza Jedlińskiego TVN24, a także Krzysztofa Berendy RMF FM.

 

MEDIATHON OFMA

Jednym z najważniejszych punktów konferencji był konkurs projektowy MEDIATHON OFMA. Zespoły redakcyjne z całej Polski walczyły o dwie nagrody pieniężne na utworzenie własnej ścieżki edukacyjnej w swoich mediach akademickich (np. audycja radiowa, cykl filmów edukacyjnych) z zakresu ekonomii, a także wiedzy o Unii Europejskiej. Podczas dwóch dni konferencji, zespoły intensywnie pracowały nad doskonaleniem swoich projektów, aby ostatecznie przedstawić je podczas wielkiego Finału MEDIATION OFMA. Po zakończeniu finału odbyła się uroczysta gala z wręczeniem nagród, a także bankiet w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych.

 

Podsumowanie

Oprócz możliwości pozyskania nowej wiedzy, poznania wybitnych specjalistów oraz doskonalenia umiejętności w obszarze mediów, dziennikarstwa, komunikacji i PR, IX Krajowa Konferencja OFMA była niesamowitą okazją na dobrze znany networking. Dzięki spotkaniom integracyjnym mogliśmy poznać dziennikarzy z innych redakcji z całej Polski i mamy nadzieję na kolejne przedsięwzięcia.

 

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas na Instagramie!