Konferencja Gaming Insights, w ramach Central Europe Gamedev & E-careers Festival

Konferencja Gaming Insights, w ramach Central Europe Gamedev & E-careers Festival

CEGEF to wydarzenie, które miało miejsce 6 i 7 czerwca br., na terenie MCK w Katowicach.  Pierwszego dnia odbyła się konferencja Gaming Insights, tworzona przez Organizację Studencką PANEUROPA Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Zobaczcie jakie atrakcje i spotkania czekały na uczestników festiwalu!

Podczas tych dwóch dni, na scenie głównej swoje prelekcje poprowadzili:

6 czerwca br. – Gaming Insights

  • Tomasz Bijok (Politechnika Śląska) – Co łączy gaming i miasta przyszłości?
  • Izabela Mrochen (MultiAccess Centre) – Dostępność cyfrowa w gamingu
  • Szymon Kuś i Dawid Chojnacki (PANEUROPA) – Gen Z a gamingowy rynek pracy
  • Natalia Czul (The Farm 51 Group S.A.) – Rekrutacja w Game Dev
  • Dominika Stala (The Farm 51 Group S.A.) – Designerem być (albo nie być); o to jest pytanie!
  • Artur Szymała (Bad Bones) –  Adaptacja komiksu Thorgal na grę fabularną
  • Adam Konowrocki (Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych) – Gry wideo tworzą kulturę: Poznaj program wsparcia gier wideo!
  • Ali Farha (Future Games) – Video Games Beyond Entertainment
  • Yaroslav Klochko (NAVI) – NAVI od kuchni. Praca dla jednej z największych drużyn esportowych na świecie
  • Dominik Koziarski (Little Bit Academy), Bartosz Jarosiński  (TEB Edukacja) i Katarzyna Nogalska (Fundacja Future Minds) – Kiedy nauczyciele zaczną śnić o elektrycznych owcach? – o innowacjach w edukacji
  • Jihyeok Choi (Esports Insider) – Esports Education Nowadays: from Gaming Coaching to Career Development
  • Ksawery Kaliski (Pracownia Animacji i Gier Komputerowych), Paweł Synowiec (Akademia Śląska), Bogdan Król (Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach) i Marcin Nowrotek (Pracownia Animacji i Gier Komputerowych) – Ars ludi, Ars populi czyli sztuka w grach komputerowych

  • Grzegorz Masternak (Mistrz Międzynarodowy) i Łukasz Turlej (arcymistrz szachowy) – O czym nie śniło się Ben Daherowi? – panel o szachach elektronicznych

  • Xavier Roussac (Prodigy Agency) – O czym powinieneś pamiętać, jeśli chcesz zostać zawodowym graczem?

7 czerwca br.

  • Przedstawiciel Metropoliii GZM – Metropolitarny rower – od pomysłu do realizacji 
  • Jan Kozak (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowiach), Martyna Dudzicz (EMAG Łukasiewicz) i Szymon Pielczyk (student WSTI) – Czy świat jest gotowy na populacje cyfrowych autochtonów?
  • Kacper Fryta (Valkyrie Global) i Jeremi Rybak (Predator Gaming) – Mnóstwo sprzętu, zero talentu – rola hardware’u w zwycięstwach esportowych
  • Ania Studnicka-Rduch (Filharmonia Śląska) i Paweł Pietruszewski (Dolnośląska Szkoła Wyższa) – Nie tylko Hans Zimmer czyli o muzyce w grach komputerowych
  • Kamil Krukowski (PANEUROPA), Wanessa Marzec (Uczennica klasy Esportowej) i Adrian Motyka (KN Sigma) – Ok boomer czyli czas na zmianę w branży nowych technologii
  • Małgorzata Brodzicka (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości) – Prezentacja oferty Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości dla polskich firm gamingowych
  • Inger “Trigger Finger” Grotteblad (Silver Snipers), Maria Mol -Grabowska i Anna Janusz (Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej) – Senior w cyfrowym świecie
  • Wojciech Trusz (Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych) i Kinga Grabarczyk (Tester aplikacji) – Czy gaming to dobra inwestycja?
  • Przedstawiciele Państw V4 – Polska, Słowacja, Węgry, Czechy – Współpraca ponad granicami – panel projektu V4
  • Przedstawiciele Polskich Związków Sportowych – Czy Esport jest zagrożeniem dla sportu tradycyjnego?
  • Jędrzej Szweda (Zagrajnik) i Dorian Loewe (Take IT Studio) – Przed wyruszeniem w drogę, należy zebrać drużynę…
  • Michał Kłosiński (Uniwersytet Śląski), Michał Jutkiewicz (Uniwersytet SWPS) i Tomasz Majkowski (Uniwersytet Jagieloński) – Gry w kulturze, edukacji i biznesie

Na terenie festiwalu znajdowało się kilka stref i wydarzeń, w ramach których uczestnicy mogli posłuchać ciekawych prelekcji lub wziąć udział w kreatywnych warsztatach. Oto kilka z nich:

  • Hackathon w grze Roblox – 2-osobowe drużyny dążyły do wypracowania innowacyjnych rozwiązań, mających na celu poprawę jakości życia mieszkańców Górnośląsko – Zagłębiowskiej Metropolii. 
  • Konkurs dla młodych konstruktorów robotów LEGO – 4-osobowe drużyny miały za zadanie stworzyć i odpowiednio zaprogramować robota, aby wykonał wyznaczone zadania. 
  • Strefa Silver – celem spotkań była walka z wykluczeniem cyfrowym oraz edukacja na temat zagrożeń w cyberprzestrzeni.  
  • Esport – finały ogólnopolskich rozgrywek szkolnych i akademickich w League of Legends oraz Counter-Strike.
  • Strefa szachowa 
  • Stoiska z grami VR i retro
  • Stoiska wystawowe uczelni wyższych oraz przedsiębiorstw z branży IT  

CEGEF ma potencjał stać się jednym z najważniejszych wydarzeń poświęconych grom wideo, e-sportowi i branżom kreatywnym w Europie.

Jeśli interesujesz się grami i kreatywnymi zawodami, koniecznie odwiedź stronę internetową CEGEF, tam znajdziesz więcej informacji o festiwalu!

fot. K. Adamiak, D. Banach